14 oktober 2012

Låt tankarna flyga fritt

Anette Novak skrev riktigt bra i Sydsvenskan i förrgår om potentialen i sociala medier! Det hon skriver om gäller i högsta grad oss lärare! Idag har vi stora möjligheter att ta tag i och leda skolutvecklingen, men om vi låter låsningar styra våra handlingar så kommer kanske inte viktiga tankar upp på bordet. Det är bättre att låta tankarna flyga fritt och sen se var dom landar. Om inte annat så kan de flaxa vidare mot något som du inte alls förväntade dig, vilket kan vara ännu bättre. Pröva du också! Det är inte så svårt som du tror.
Har du inte läst artikeln så gör det här.
Tipstack till Barnverket. Barnverket finns också på FB och på twitter. Värda att följa!

Jag kombinerar den med en av mina favoritfilmer. Vissa saker tål att upprepas!





5 kommentarer :

  1. Oh, stort tack för den filmsnutten - precis vad jag behövde se just nu!!
    "Simply put it out there for the world to decide!" - lysande!
    Nu går vi ut och förändrar världen, jag gör mitt, du gör ditt och tillsammans skapar vi underverk!
    /Helena, samordningsgruppen Barnverket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är så bra att ha i bakfickan när jag ibland undrar varför någon skulle vara intresserad av mina egna trivialiteter. Ut och förändra världen Helena!:)

      Radera
  2. Tack Karin för den filmen. Behövde också den just nu!

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmuntrande ord. Blir såå inspirerad när jag läser dina ord - och de övriga kommentarerna. Tillsammans förändrar vi världen! :)
    /anette novak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden Anette!
      Jag gillar att inspirera och du har helt rätt: Tillsammans förändrar vi världen!
      (Din kommentar hade av någon anledning hamnat i skräpposten, så därför är svaret så sent.)

      Radera