23 januari 2014

Det här med att bli glad genom andra

En del förstår precis vad jag pratar om. Andra gör det inte. Men i grund och botten spelar det inte så stor roll, för det viktigaste är vad jag själv känner. Det jag känner är glädje. När jag ser hur allt fler pedagoger tar till sig av det flippade klassrummet och gör sin egen tolkning av modellen på ett sätt som passar de egna eleverna bäst. Hur deras glädje över att ha funnit ett sätt att undervisa spiller över i glädje och kunskap hos deras elever. Till kollegor både i det egna som det utvidgade kollegiet.
Att få vara en del av allt det positiva som finns för våra elever i den svenska skolan slår ut alla negativa tidningsartiklar och alla de pågående diskussioner som egentligen inte leder någonstans. Det flippade klassrummet föds hos varje lärare och ger en praktisk positiv verklighet hos så otroligt många elever.
Det är vad som räknas! Det är vad jag blir glad av!
Jag står upp och applåderar åt alla er pedagoger som gör skillnad för elever.


4 kommentarer :

  1. Tänk att jag förstår precis vad du pratar om :)

    SvaraRadera
  2. Glädje är en drivkraft som övervinner allt!

    SvaraRadera
  3. Tack Karin. Jag berättade för mina tonåringar i skolan idag om mina planer inför hösten och den flippade bildundervisning som väntar dem. Deras blickar när man berättar om något man brinner för, jösses vad fröken vad blivit yvig och modern, bloggar? :-) Det är du som startade den processen, för mig som för så många andra. Förbered dig på en bamsekram, när vi nån gång ses.

    SvaraRadera
  4. Sara, Leif och Malin - ni värmer mitt hjärta!

    SvaraRadera