13 september 2014

Flippat och Digitala Intryck

Alla nationella prov var klara och terminen närmade sig sitt slut när klassen fick det väntade besöket av journalisten Åsa Larsson och fotografen Peter Rutherhagen. Mina elever var inte sena att ställa upp på ett reportage om flippat klassrum. När känslan infinner sig i att jag behöver inte göra något. Jag behöver inte förbereda mina elever på vad de ska göra eller säga. De är bara genuint formidabelt suveränt bra.

Tidningen som besökte oss heter Sli  och är en gratistidning till alla skolor i Sverige. När nu tidningen finns i tryck och jag ser på bilderna av mina fd elever så blir jag så glad över att se dom igen. Några har redan hunnit hälsa på och fler kommer att göra det, men de har börjat nya skolor och gått vidare med sina studier. Den bästa känslan är när man vet att det kommer att gå bra. De kommer att klara det här som vi kallar för livet och det är inte det enklaste att göra det. Vi lärare, du och jag, är viktiga för att dom ska få den möjligheten.

Den nya tidningen Digitala Intryck är full av välskrivna intressanta artiklar och notiser. Reportaget om mig och min klass och vårt flippade klassrum finns med. För mig är det minnen och stolthet över mina elever. (Samt en viss leende insikt om att jag ser otäckt seriös ut på sista bilden.)  För dig hoppas jag att det kan vara en inspiration och möjlighet till inblick i mitt klassrum. För någon kanske det är kunskap om ett helt nytt sätt att tänka kring undervisning.

Fem sidor ur första numret av Digitala Intryck. Håll till godo!



Hela numret går att ladda ner digitalt här.

0 kommentarer :

Skicka en kommentar